Lees hier het laatste nieuws over duurzaamheid en handige tips & tricks in onze blogs.

Deze blogs in de highlights!

artikelfoto voor Groene marketing

Duurzaam communiceren met Green Marketing

Tegenwoordig houden veel bedrijven zich al bezig met het thema duurzaamheid, daarnaast is er ook een grote groei te zien in startende bedrijven die zich focussen op circulaire economie, groene energie, elektrisch rijden. Een grote vraag die door veel bedrijven wordt gesteld is hoe communiceert u over een duurzaam product en vooral hoe onderscheidt u zich met uw groene product of dienst van andere bedrijven.

artikel foto voor green washing

Wat is Greenwashing en wat voor effect heeft het op uw bedrijf?

Greenwashing, een term die nog niet zo lang geleden niet eens bestond, maar inmiddels toch belangrijker als de meeste mensen dachten. In 1986 is door Jay Westerveld, een Amerikaanse milieuactivist, de term greenwashing geïntroduceerd. Het woord is ontstaan door het mengen van de woorden ‘whitewashing’(witwassen) en ‘green’. Maar wat verstaan wij onder greenwashing? Als een bedrijf zich groener voordoet als dat het werkelijk is, doet een een bedrijf aan greenwashing. Bedrijven doen dit met het doel een duurzaamheidsimago uit te stralen. Ze zetten zichzelf neer als een bedrijf wat groen is, maar ondertussen nog steeds het klimaat en het milieu blijft vervuilen.

artikel foto van internal branding

Het belang van Internal Branding bij uw duurzame bedrijfsmerk en visie

Hoe erg u als bedrijf ook uw best kan doen om duurzaam naar de wereld over te komen, dit zal allemaal in het niets vallen als uw medewerkers hier niet aan meewerken. Uw duurzame reputatie zal betwijfeld worden als uw parkeergarage vol ligt met zwerfafval, en het schept vragen op bij uw klanten als uw medewerkers voorbij komen rijden in milieuonvriendelijke auto’s. Het is daarom belangrijk dat u uw duurzame visie naar uw medewerkers communiceert en deze door uw medewerkers begrepen wordt. Dit kan vervolgens omgezet worden in goede publiciteit naar uw klanten door uw medewerkers in te zetten als marketing tool. Ofwel, Internal Branding.

Al onze blogs op een rijtje

Tegenwoordig houden veel bedrijven zich al bezig met het thema duurzaamheid, daarnaast is er ook een grote groei te zien in startende bedrijven die zich focussen op circulaire economie, groene energie, elektrisch rijden. Een grote vraag die door veel bedrijven wordt gesteld is hoe communiceert u over een duurzaam product en vooral hoe onderscheidt u zich met uw groene product of dienst van andere bedrijven.​

Hoe erg u als bedrijf ook uw best kan doen om duurzaam naar de wereld over te komen, dit zal allemaal in het niets vallen als uw medewerkers hier niet aan meewerken. Uw duurzame reputatie zal betwijfeld worden als uw parkeergarage vol ligt met zwerfafval, en het schept vragen op bij uw klanten als uw medewerkers voorbij komen rijden in milieuonvriendelijke auto’s. Het is daarom belangrijk dat u uw duurzame visie naar uw medewerkers communiceert en deze door uw medewerkers begrepen wordt. Dit kan vervolgens omgezet worden in goede publiciteit naar uw klanten door uw medewerkers in te zetten als marketing tool. Ofwel, Internal Branding. Lees hier meer…

Greenwashing, een term die nog niet zo lang geleden niet eens bestond, maar inmiddels toch belangrijker als de meeste mensen dachten. In 1986 is door Jay Westerveld, een Amerikaanse milieuactivist, de term greenwashing geïntroduceerd. Het woord is ontstaan door het mengen van de woorden ‘whitewashing’(witwassen) en ‘green’. Maar wat verstaan wij onder greenwashing? Als een bedrijf zich groener voordoet als dat het werkelijk is, doet een een bedrijf aan greenwashing. Bedrijven doen dit met het doel een duurzaamheidsimago uit te stralen. Ze zetten zichzelf neer als een bedrijf wat groen is, maar ondertussen nog steeds het klimaat en het milieu blijft vervuilen.​ Lees hier meer…

De fashion industrie is de grootste industrie van de wereld, en daarmee ook de meest vervuilende industrie. Met een focus op fair fashion, eerlijke kleding welke gemaakt en geproduceerd is met respect voor de designer, de benodigde grondstoffen en het milieu, kunnen we deze industrie samen duurzamer maken. lees hier meer…

Heeft een van onze blogs interesse bij u opgewekt? Bekijk wat Climate-UP voor u kan betekenen op onze dienstenpagina, of neem contact met ons op.